Методична робота в коледжі є складовою частиною освітнього процесу і одним із основних видів діяльності адміністрації та викладацького складу.
Основною метою діяльності є підвищення професійної майстерності творчого потенціалу викладачів, розвиток інноваційної діяльності педагогічного колективу.
Основними напрямками методичної роботи є:
– надання методичних консультацій викладачам, студентам;
– спрямування і координація роботи циклових комісій коледжу;
– створення комплексу методичного забезпечення навчальних дисциплін;
– розробка й упровадження в практику роботи циклових комісій методичних рекомендацій, положень щодо вдосконалення методичної роботи, професійної підготовки майбутніх фахівців;
– сприяння розвитку творчого потенціалу кожного викладача, створення організаційних умов для безперервного фахового підвищення кваліфікації педагогів;
– вивчення й узагальнення позитивного педагогічного досвіду викладачів коледжу, педагогічних працівників інших закладів освіти, ознайомлення педагогів, студентів коледжу з цим досвідом та його впровадженням;
– залучення викладачів та студентів до навчально-методичної, науково-дослідної роботи;
– організація виставок педагогічних досягнень викладачів, новинок психолого-педагогічної, методичної літератури, педагогічної преси;
– робота з молодими викладачами;
– допомога в підготовці викладачів до атестації.
Основними формами методичної роботи в коледжі є:
– засідання циклових комісій;
– засідання методичної ради;
– проблемні семінари, семінари-практикуми;
– тижні циклових комісій;
– відкриті заняття;
– розробка і вдосконалення комплексів навчально-методичного забезпечення навчальних дисциплін;
– створення навчально-методичних матеріалів;
– виставки педагогічних досягнень викладачів.
Координуючим органом методичної роботи в коледжі є методична рада, яка розглядає найбільш важливі питання удосконалення методичної та навчально-виховної роботи, впровадження інноваційних технологій і прогресивних форм організації навчання в освітній процес, контролю і координації професійної майстерності викладачів тощо.
Очолює методичну раду заступник директора з навчально-виховної роботи Коба Людмила Йосипівна.
На стабільне забезпечення діяльності методичної роботи націлений методичний кабінет коледжу.
Методичний кабінет – це робочий орган з організації методичної діяльності, який діє на підставі Положення про методичний кабінет.
Методичний кабінет є центром навчально-методичної роботи педагогічних працівників та опорною ланкою керівництва в організації науково-методичної роботи в коледжі.
Діяльність методичного кабінету узгоджується з роботою педагогічної ради, методичної ради, циклових комісій, керівників груп та спрямована на покращення якості теоретичного і практичного навчання студентів, зростання педагогічної майстерності викладачів, надання їм практичної допомоги з питань теорії педагогіки, психології, методики викладання.
Організатором роботи в методичному кабінеті є методист Власюк Алла Іванівна.
У методичному кабінеті зібрано кращі зразки навчальної документації, методичні доробки, розробки показових занять, виховних годин, матеріали з узагальнення досвіду навчально-виховної роботи кращих працівників:
– методичні комплекси дисциплін (навчальні плани, типові програми дисциплін, робочі навчальні програми, лекції, методичне забезпечення семінарських, практичних, лабораторних занять, самостійної роботи студентів та методичні матеріали);
– зразки навчальної документації (навчальні плани, програми, календарно-методичні плани занять тощо);
– вимоги до планування теоретичних та практичних занять, види, структура, форми і методи;
– матеріали роботи циклових комісій;
– матеріали про передовий досвід викладачів;
– виставки методичних доробок педагогів, новинок літератури з технології, методики тощо.
Навчально-методичні матеріали укомплектовані за рубриками:
Матеріали атестації викладачів
Відкриті заняття
Матеріали регіональних методичних заходів
Матеріали атестації навчальних кабінетів та лабораторій
Школа професійної адаптації викладача-початківця
Матеріали внутріколеджних методичних заходів
Матеріали регіональних внутріколеджних заходів
Гурткова робота студентів
Пошуково-дослідницька робота студентів
Комплекс положень методичного спрямування
Методична робота в навчальному закладі потребує постійного удосконалення, з точки зору індивідуального підходу до методичних проблем викладача.
Тому кожен викладач через роботу циклової комісії, методичний кабінет, педагогічний кабінет, удосконалює свою педагогічну майстерність .
Педагоги беруть участь у розробці навчальних програм, методичних рекомендацій для студентів, тестових матеріалів для контролю знань, укладенні методичних рекомендацій для організації самостійної роботи студентів, написанні лекцій, навчально-методичних посібників, зошитів для лабораторних і практичних занять.
Управління методичною роботою потребує систематичної і уважної роботи та зворотнього зв’язку, тому чимало уваги приділяється аналізу педагогічної праці педагогів.