Незважаючи на те, що вміння спілкуватися властиве всім людям, багато хто цікавиться, як навчитися правильно спілкуватися. Уміння спілкуватися необхідно нам у всіх сферах життя. Воно допомагає встановити хороші відносини з людьми, домогтися певних професійних цілей. Однак, що конкретно мається на увазі під умінням спілкуватися? Які навички потрібно розвивати, щоб навчитися добре спілкуватися, бути вдалим співрозмовником? Дати відповіді на ці та інші питання було метою тренінгу з формування комунікативних умінь і навичок студентів другого курсу Дубенського медичного коледжу.Тренінг, який провела викладач основ загальної та медичної психології Гладин А.М., проходив у рамках декади (з 17.03 по 26.03) природничо-наукових дисциплін у навчальному закладі. На його початку викладач одразу налаштувала студентів на позитивний лад, створила дружню та невимушену атмосферу. Під час виконання вправи «Ми схожі» учасники змогли довіритись один одному, стали більш відкритими. Алла Миколаївна розповіла студентам про взаємозв’язані сторони спілкування, дала можливість їм висловити свої думки про поняття «спілкування» та «конфліктне» спілкування. В результаті обговорення всі дійшли висновку, що будь-яку проблемну ситуацію можна вирішити лише за умов ефективного спілкування. Звичайно, поряд із словесною комунікацією, важливе місце у спілкуванні займають невербальні засоби, тобто жести, міміка, рухи тіла, контакт очей. Навчитися правильно їх використовувати під час спілкування, а також виражати емоції, розуміти емоційний стан співрозмовника і поділяти його, учасники мали змогу, виконавши вправу «Покажи почуття». Поділившись на групи, студенти, спробували використати деякі засоби невербального спілкування, зображуючи упевнену, невпевнену чи грубу людину. Насамкінець викладач запропонувала учасникам заняття анкету, щоб кожен зумів визначити, чи вміє він контролювати себе у різних ситуаціях.
Тренінг виправдав усі очікування студентів, висловлені на початку заняття. Вони отримали ті комунікативні уміння і навички, які необхідні для ефективного спілкування, навчились контролювати себе, використовувати невербальні засоби спілкування та зрозуміли які якості потрібні, щоб бути вдалим співрозмовником. Також усі учасники заняття отримали гарний настрій та багато позитивних емоцій.